dimarts, 3 de desembre del 2013

Cuina d'aprofitament: "Ropa vieja"

La veritat és que no se quin és l'origen d'aquesta recepta. Sempre havia pensat que era canària, perquè ma mare ho és, però veient a internet tanta varietat no sabria dir. El que si se és que ma mare ens en feia i li quedava de categoria!

Ara que és temporada de caldo, més d'un cop no us passa que la carn d'olla va donant i donant voltes per la nevera i finalment acaba a la brossa? A mi em va passar el mes passat i vaig pensar, mai més, tot recordant la recepta de Ropa vieja que ens feia ma mare, i que converteix la carn d'olla del caldo, en un plat totalment diferent i molt  desitjable. A banda que estem aprofitant menjar, que les coses no estan per anar llençant el que encara és bo!

Ingredients:
Carn d'olla
1 ceba gran
4-5 Tomàquets naturals ratllats (també pot ser de pot, un de 400 i ens en sobraria)
1 copa de vi blanc
Oli d'oliva
Sal







Tallem la ceba en juliana, i la posem en una paella o cassola on farem la recepta, amb mooooolt poc oli. Quan veiem que la ceba s'enganxa, hi anirem afegint una mica d'aigua si, aigua. Em penso que en una altra recepta ja ho vaig explicar. El resultat final és boníssim, i  molt més sa.



Mentrestant es va fent la ceba, anem esmicolant la carn d'olla com més ens agradi. Jo tinc tendència a fer-ne tires, o daus, depenent del tall que hagi, però això ja va a gust de cadascú. En aquest cas jo només he posat pollastre perquè les verdures ens les mengem en puré, però si en tinguéssim, també les podem afegir, però no al principi, ja us aviso quan








Quan la ceba ja està al punt que ens agradi, hi afegim la carn d'olla, i els cigrons si en tenim, i li donem unes quantes voltes per a que es barregi be la carn amb la






Aleshores és el moment d'afegir el tomàquet. Tapem i deixem reduïr l'aigua. Quan veieu que ja està a la meitat de reducció, podeu afegir les verdures. Quan li quedi un terç de reducció, afegim el got de vi, rectifiquem de sal. i ja està!





Bon profit! I si la feu ja em direu com us ha quedat!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada